سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
نهمین نمایشگاه کتاب

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه کتاب‌ها، تفکر ترجمان و الهی هستند، به ضرورت گردآوری و عرضه اندیشه‌ها و آثار نوین علمی از سراسر جهان در نمایشگاه کتاب حوزه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری در مشهد، پیرامون اهمیت و ضرورت برگزاری این نمایشگاه سخن گفت و کتاب را، ترجمان فکر انسان و تفکر الهی عنوان کرد و گفت: کتاب‌ها در حقیقت حاصل تمامی آموزه‌هایی هستند که بشر در طول تاریخ آن‌ها را جمع‌آوری و استنتاج نموده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برای رونق اندیشه و بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، کتاب‌ها راهکارهای لازم را ارائه می‌دهند، افزود: کتاب فضایی نامحدود و بی‌انتها را پیش روی ذهن انسان باز می‌کند؛ فضایی که شامل معارف، تفکرات، مسائل سیاسی، اجتماعی، روانی و اقتصادی است. بر همین اساس، کتاب اهمیت زیادی دارد، چرا که به عنوان ترجمان فکر انسانی، راه‌گشا است و مسیر آینده را ترسیم و شرایط حال و گذشته را نیز توصیف می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی بر ارزشمندی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تأکید کرد و افزود: نمایشگاه کتاب اهمیت ویژه‌ای دارد، به‌خصوص اگر برگزارکنندگان آن به این مفهوم تفسیری توجه داشته باشند و آثاری را عرضه کنند که بتوانند این ترجمان فکری را به بهترین شکل ممکن بازنمایی نمایند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور ناشران داخلی و بین‌المللی در نمایشگاه امسال، به ضرورت گردآوری و عرضه اندیشه‌ها و آثار نوین علمی از سراسر جهان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با توجه به فضای اسلام‌هراسی در جوامع جهانی امروز، گفت: برای مقابله با این پدیده، باید اسلام را از زاویه‌های مختلف به درستی و با رویکردی نو معرفی کنیم تا بتوانیم تصویر واقعی و جامع‌الاطرافی از اسلام ارائه نماییم.

وی همچنین به عملکرد نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد در معرفی اسلام موفق بوده، اما کافی نیست، چراکه باید به سمت تولیدات نوین و به‌روز حرکت کنیم تا بتوانیم به تمامی مسائل پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با معرفی خود به‌عنوان استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگری که تاکنون ده عنوان کتاب و بیش از سیصد مقاله در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فقهی منتشر نموده است، اهمیت تولید آثار پژوهشی و علمی در معرفی و ترویج معارف اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha